I znowu wiosna

Australia Południowa jest jednym ze stanów Australii.
Po zimnej i deszczowej zimie nadeszła wiosna.
To nie jest sprawiedliwe !
My mokniemy, marzniemy, popadamy w depresję, a tam szaleństwo.
Kilka cieplejszych dni i zakwitły drzewa migdałowe, a potem przyroda zaczęła wyścigi. Żółto, zielono, fioletowo, różowo. Przyroda dosłownie wybucha, aby zdążyć przed prażącym słońcem.
Rzepak oszalał, gdzie spojrzeć, to żółto. Zieleń ledwo nadąża. Inne kolory tuż za nią.
Dzisiaj pierwsza część wiosennych krajobrazów z okolicy Adelaide, stolicy Australii Południowej.

Przymrozek, ale drzewo migdałowe musi być pierwsze. Szalik i rękawiczki nie są mu potrzebne.
Kwitnące drzewa migdałowe.
Słone jezioro Bumbunga też cieszy się wiosną, chociaż jeszcze przeglądają się w nim ciemne chmury.
Rzepak zaczyna szaleć 🙂

To ogród botaniczny Mt Lofty, rosną tu tylko rośliny charakterystyczne tylko dla Południowej Półkuli.

Wisteria w ogrodzie botanicznym w centrum Adelaide.

Mamy nadzieję, że nacieszyliście się wiosennymi krajobrazami. Rzepak dominował, ale dorwały się inne kolory. Kolejna część już wkrótce 🙂

5 6 votes
Article Rating
Tags:

Hooltaye

Witam Was na blogu.Byliśmy małżeństwem i podróżowaliśmy razem od kilkunastu lat. Dzieliliśmy się z Wami tym, co zobaczyliśmy. Kochaliśmy przygodę, przyrodę i ludzi. Marka już nie ma. Wszystkie zdjęcia są wyłącznie naszą własnością. Blog nie jest przewodnikiem, a wspomnieniami z podróży. Pozdrawiam serdecznie :-)Irena

Subscribe
Inline Feedbacks
View all comments
Weronika

Nacieszyłam oczy, dziękuję za te krajobrazy! Nie udało mi się takich pięknych pól namierzyć w okolicach Perth. Może w przyszłym roku? 🙂

Niesamowite zdjęcia 🙂 Marek zafundował nam ucztę dla oczu. Jaskrawość i nasycenie barw zupełnie inne niż jesienią. Już cieszę się, że będzie kolejna część. Na wszystkie te krajobrazy mogę patrzeć bez końca 🙂 Dzięki wielkie

Dominik

Jesień jest kolorowa ale z chęcią zamieniłbym ja na wiosnę. Super zdjęcia. Czy Australia jakoś przoduje w hodowli rzepaku?

Szlak Za Szlakiem

PRZEPIĘKNE są te zdjęcia. Zazdroszczę umiejętności świetnego kadrowania. Gdybym miała wybrać jedno najlepsze, miałabym problem. Wszystkie są cudne.

Patrycja Czubak

Świat jest taki piękny i niesamowity. Jakość zdjęć powalająca, gratuluję i podziwiam.

Wędrówki po kuchni

Nawet nie wiesz, jak w ten pochmurny i deszczowy dzień miło jest mi patrzeć na takie słoneczne kadry, które urzekają i przenosza człowieka choć na chwilę w stronę słońca. Pozdrawiam

Podziwiam kochana. W taką aurę często też zaglądam do siebie i podziwiam widoki i piękną pogodę. Dobrze, że pozostały nam fotografie

Sikorkowe Pasje

Chętnie bym teraz tam uciekła, bo za niedługo urlop. Siedziałabym i patrzyła na takie widoki dniami i nocami. Przepięknie.

Bookendorfina

Tam wiosna, tu jesień, ale ja tak lubię październikowe dni w Polsce, czas refleksji, snucia planów, sporej aktywności. Ziemia to wspaniała planeta, każdemu oferuje to, co potrzebuje. 🙂

Najbardziej niesamowite są kolory, aż dech zapiera. I ja, która od zawsze mieszkam w mieście, zastanawiam się, czy nie tracę z tego powodu czegoś bardzo cennego: kontaktu z naturą…. Pozdrawiam serdecznie!

pojedztam.pl

Dobrze móc chociaż na zdjęciach pooglądać sobie widoki z innych kontynentów. W tym roku odpuściłyśmy zagraniczne podróże.

czerwonafilizanka

U nas jeszcze długo zostało do wiosny, jeszcze zima sie nawet nie zaczęła bbrrrrr…

Olka

Wiosna – piękna. Ale pod kątem fotografii chyba najbardziej lubię jesień. W końcu jako rudzielec najlepiej czuję się wśród rudych kolorów. 😀

Kasia

Jak swojsko i egzotycznie zarazem! Dziwne uczucie oglądać zdjęcia z przymrożoną trawą w gorącej Australii. A do tego ten rzepak i pola krokusów, które widziałam u Was SM, jak w dolinie Chochołowskiej. Zupełnie inaczej wyobrażałam sobie Australię 😉

Urszula

A u nas znów jesień. Żal, ze kończy się lato. Zawsze mi żal. Za krótko trwa. Piękne rzepakowe krajobrazy. Piękne kwitnące migdałowce. Równie piękne oglądałam w Omanie w lutym tego roku. Świat taki piękny a my musimy siedzieć w domach. Z radością dziecka obejrzałam:))Pozdrawiam:))

Ania

Australia wciąż jest u nas w fazie marzeń 🙂 dziś dzięki Wam przez chwilę tam byłam ❤️

Oj, bardzo nacieszyłam oko! A kopara wręcz mi opadała przy tych zdjęciach, na których natura stworzyła wręcz geometryczne wzory! Tak sobie pomyślałam, że nasze rzepiary, kłosiary i inne tego typu „modelki” chyba by tam oszalały! 😀

Katarzyna

Obłędne kolory! A wisteria mnie zachwyciła!

Iwona

Ależ kolory! To drzewo migdałowe w przymrozkach cudne, a rzepak, no cóż takich kolorów u nas nie ma, to znaczy są, ale nie tak wyraziste, a może to tylko wasze czary? Piękne zdjęcia.

Anna

Piękna wisona, pełna kolorów. Zachwycające zdjęcia. Takie, że tylko lecieć do Australii…Ale nie można, cały świat się zamknął.

Piotr

U Was do wiosny a u nas w kierunku zimy, ale jeszcze po drodze piekne Zlota Jesien 🙂 Nie moge napatrzec sie na te Wasze fotografie! Musicie koniecznie wydac jakas foto-ksiazke! 🙂

Świat Toli

Piękne te widoki, tak kolorowo. Ciekawa jestem jak pachną drzewa migdałowe, gdy kwitną.

Akacja

Ależ radosna żółć rzepaku. Niektóre zdjęcia zdają się przypominać polskie Kocie Góry, gdzie wiosną rzepak szaleje.

Cudowne widoki, pełne barw i takiej przyrodniczej euforii 🙂 Mam jednak wrażenie, że Wy cokolwiek sfotografujecie to zawsze będzie przepiękne i niesamowite w odbiorze 🙂
Ściskam mocno z dzikiego zachodu….Polski 😉

Papierowa Łowczyni

O ja Cię dzięki Tobie na nowo odkryłam Australię. Cudowne miejsca, piękne zdjęcia ukazujące budzącą się do życia przyrodę.

Ania

Pięknie, cudownie i anielsko 💞 dziękuję za te widoki Irenko. U mnie za oknem deszcz, za za chwilę będę mogła ryż ulrawaoc w ogrodzie tyle mam wody 🙈 znowu przyszła najgorsza pora roku, a my jak więźniowie siedzimy i do słoneczka pojechać nie możemy…

Słodko Słodka

Piękne ujęcia, przyroda zaskakuje, u nas jesień się dopiero zaczęła a jak patrzę na te cudne ujęcia to już tęsknie za wiosną.

Marzena

Przepiękne widoki, niektóre niczym z bajki. Ten kraj bardzo mnie fascynuje, zwłaszcza za swoją różnorodność

Małgorzata Hert

Tyle barw i kolorów – jak na wiosnę przystało. Widoki są powalające i szkoda, że obecnie za oknem szaro i buro. Ostatnie zdjęcie jest bajeczne, pozdrawiam z chłodnej Irlandii Półn

Justyna Borucka

Cudowne zdjęcia, wiosny chcę, pragnę jej całą sobą 🙂 to była rokosz dla oczu, te kolory… mogę patrzeć i patrzeć, chcę jeszcze – czekam na kolejną część 🙂

Katarzyna

Cóż za rozkosz oglądać takie fotografie. Uchwycone w kadry najpiękniejsze chwile. Cudowności. To powinno być wydawane w formie albumów i kalendarza niesamowite. Człowiek ma ochotę natychmiast wstać i pobiec w tamtym kierunku!

Marysia K

Uwielbiam pola rzepaku! Ten żółty jest mega energetyczny. Mam to szczęście że mieszkam na wsi więc majowe wycieczki to ładowanie akumulatorów. Ale rzepak w Australii też jest piękny, a te zdjęcia? Cudowne

Klimaty Agness

Dziękuję za kolejną wspaniałą wyprawę do bajecznego miejsca 🙂 Widoki po prostu zapierają dech w piersiach i zdjęcia takie piękne, że naprawdę trudno oderwać wzrok 🙂 Już mi się chce wiosny ;)))
Pozdrawiam ciepło, Agness:)

Po prostu MAMA

Przepiękne widoki. Zrobiło się bardzo wiosennie w ten jesienny dzień.

Shauni

Śliczne zdjęcia i widoki. Faktycznie teraz chce się tam przenieść jak najszybciej.
Australia w ogóle jest pięknym miejscem, jest jednym z moich marzeń do odwiedzenia. 🙂

Hair Witch Project

To wszystko to jest jakaś magia!
Nam się marzy Autralia, ale z uwagi na ceny lotów to marzenia na razie jest oddalone w czasie. Niemniej jednak wiem, że kiedyś je spełnimy <3

Irek

Połowę z tych fotek mam ochotę ukraść i sobie zrobić kompozycje pulpitu w windowsach.

Kolory są niesamowite, zupełnie inaczej wyobrażałam sobie Australię, bardziej suchą i pomarańczową, ach te clichés! Pozdrawiam serdecznie!

Jestem ciekawa innych por roku w Australii, ale nie wiem, czy swoim urokiem przebija wiosnę!!! (U nas slota, szare niebo, nieprzyjemny wiatr…) Takie podróże, nawet jeśli jedynie na ekranie, dobrze nam robią! Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

Cudowne widoki! Najchętniej to bym się teraz tam teleportowała…

Roksana

Przepiękne te zdjęcia, oglądałam każde po kolei i nie mogłam się napatrzeć. Doceniam umiejętności fotografa, bo wiem dobrze ile kosztuje czasu i wysiłku taka skomplikowana sesja. A my możemy sobie patrzeć na gotowe:)

AnWuWu

Przecudowne! Niezwykłe! Wspaniałe! Zachwycam się baaaardzo!!!!!

Beata Herbata

Przepiękne zdjęcia i fascynująca Australia … Pytanie czy z powodu tego wirusa naprawdę jest tam teraz taka tragedia, ze ludzie są totalnie zniewoleni … bo to co czytam to włos się jeży na głowie …

Kamil

Przepiękne widoki. Niektóre ujęcia to mam wrażenie jakby to było w naszym polskim Beskidzie Niskim 😂. Opis mnie znowu rozczarował, dlaczego już koniec 😉.

To faktycznie niesprawiedliwe,najlepiej jakby ktoś nareszcie wymyślił teleportację. Mieć takie specjalne drzwi w swoim ogrodzie,otwieramy i jesteśmy w innym świecie. Kolory obłędne, cudnie. Jak patrzę na te pola rzepaku to myślę,że pobijają wszelkie instagramowe ustawki,takie piękne i rozległe.

Renata-Harmony

Przepiękne zdjęcia, przepiękna wiosna, przepiękna kolorystyka i te kontrasty. Nacieszyłam oczy i nie mogę się doczekać tego, co zobaczę w drugiej części!
Pozdrawiam 🙂

Miye

Piękne widoki! Lubię polską jesień, ale zimą zapewne będę czekała na wiosnę 🙂

Luiza

Absolutnie zachwycające zdjęcia..

krystynabozenna

Ależ pięknie złociście, macie rękę do robienia takich pięknych zdjęć jak mało kto.
Bierzecie udział w jakichś konkursach?

Dla mnie po prostu bajka! Magia kolorów m, dominuje rzepak, ale jak pięknie kwitną też migdałowe drzewa! Taka wiosna to się rozumie! U nas na Malcie też się teraz zacznie wiosna – nie taka jak w Australii, ale to moja ulubiona pora roku na Malcie, wszystko teraz będzie kwitnąć!

Jakie barwy! ❤️

|Przyjemnie jest oglądać takie zdjęcia, kiedy za oknem szaro i ponuro