Maroko – Zagora i pustynia

Zagora to niezbyt ciekawe miasteczko, ale mnóstwo tu turystów. Nie ma tu nic interesującego, zabytków raczej mało.Turyści przyjeżdżają tu ze względu na położone w pobliżu piękne krajobrazy, oazy i plantacje palmowe. W Zagorze mieliśmy nocleg w dosyć dziwnym, ciemnym hotelu. Na zewnątrz nie było oświetlenia, wszędzie krzaki. Obsługa zrobiła nam kolację, którą jedliśmy przy jakiejś ciemnej lampie. Otworzyliśmy butelkę kupionego wcześniej wina. Załoga hotelu ochoczo się do niego podłączyła. Poszliśmy spać, Marek zasnął, a ja do rana nie zmrużyłam oka. Słyszałam krzyki, hałasy, stukanie, bieganie i walenie do drzwi, również naszych. Marek to zbagatelizował, a ja miałam wrażenie, że chcieli nas zamordować.
Bardzo wczesnym rankiem wyjechaliśmy. Dotarliśmy do wioski Mahamid, przy granicy z Algierią. Ta piękna oaza to wrota do pustyni. Wydmy są przepiękne, zwłaszcza w blasku zachodzącego słońca.

0 0 votes
Article Rating
Tags:

Hooltaye

Witam Was na blogu.Byliśmy małżeństwem i podróżowaliśmy razem od kilkunastu lat. Dzieliliśmy się z Wami tym, co zobaczyliśmy. Kochaliśmy przygodę, przyrodę i ludzi. Marka już nie ma. Wszystkie zdjęcia są wyłącznie naszą własnością. Blog nie jest przewodnikiem, a wspomnieniami z podróży. Pozdrawiam serdecznie :-)Irena

Subscribe
View all comments
Anna J.

Piękne miejsce ,a pustynia robi ogromne wrażenie 🙂

No to miałaś przygodę 😉 znam to poniekąd, z tym że ja mam takie obawy śpiąc pod namiotem. Marcin smacznie chrapie, a ja analizuję każdy szelest. A jeszcze jak np. się błyska w oddali to noc z głowy… 😀 raz tylko i chyba z potwornego zmęczenia lub z niskiego ciśnienia przespałam, jak zabita nawałnicę na Azorach. Marcin rano mi mówił, że było nieciekawie, ale mnie nie budził, żebym odpoczęła. Sasiadowi z parceli nieopodal nas złożyło wtedy namiot. W przerwie między ulewą, a ulewą naprawiał. Cieszę się, że to przespałam!

Przepiękne zdjęcia!

Sabina T.P.

Ja ograniczam się jedynie do Włoch, jeśli chodzi o podróże, przynajmniej na razie. Kiedyś na pewno rozszerzę krąg zainteresowań i być może wskoczę do Maroko, bo Wasze zdjęcia pustyni robią ogromne wrażenie.

Jesteście mistrzami jeśli chodzi o uchwycenie klimatu danego miejsca.

Candy Pandas

Cudowne miejsce i piękne widoki <3

Myśłi Potarganej

Fajny camping 🙂 CHyba nikt tam nie nocuje, czy nocuje? Co mają do dyspozycji goście? Rozstawiają namioty, czy tylko jakieś campery? bardzo mnie zaciekawił

… piękne zdjęcia pustyni … Maroko jest na liście miejsc, które chcę odwiedzić w najbliższym czasie …

Aneta

Widoki naprawdę wspaniałe! Marzy mi się urlop! A jednym z punktów jakie właśnie mamy w planie to Maroko 😉

krystynabozenna

Jaka to egzotyka, z przyjemnością popatrzę, ale chyba dla mnie by było za gorąco.
Ostatnio w Gdańsku mało się nie ugotowałam z powodu upałów…

Bookendorfina

Północną Afrykę mam już mocno spenetrowaną, teraz nastawiam się na inny kontynent, pragnęłam wybrać się do Australii, ale na to jeszcze trochę czasu potrzeba, w międzyczasie zaliczę bliższe kierunki. 🙂

Zdjęcia pustyni robią naprawdę ogromne wrażenie 🙂

Monika Kilijańska

Zawsze mnie zastanawia ileż w drzewach jest woli życia by w takich suchych warunkach, gdzieś na środku pustyni, wyrosnąć, bo jest trochę wody!

Wędrówki po kuchni

Jak wiesz, Maroko bardzo mnie kręci pod względem kulinarnym, bowiem jestem zakochana w tej kuchni . Chciałabym zasmakować Maroko, poczuć na talerzu, ale zobaczyć kawałek tak pięknej ziemi też byłoby niesamowitym przeżyciem

Aga

Noc nie za przyjemna, ale widoki piękne. Zaskakujące, że tylko tym ratuje się ta mieścinka.

Koralina

zdjęcia doskonale oddają to jak wyobrażam sobie to miejsce, jak zwykle nie mogę się napatrzeć <3

Kiedy byłam dzieckiem, marzyłam o tym, żeby wybrać sie na prawdziwa pustynie (znałam jedynie polskie wydmy). Na marokańskiej pustyni nie byłam, ale byłam na jordańskiej Wadi Rum, niesamowite przeżycie, szczegolnie spędzona tam noc, pod gołym niebem 🙂 Pozdrawiam serdecznie!

Tam czas chyba zatrzymał się w miejscu…Cudne miejsce, bajkowe. Jednak widać, że ludzie by przetrwać muszą naprawdę ciezko pracować.

Papierowa Łowczyni

Może miasto nie jest ciekawe, ale te plantacje palm, czy wydmy zapierają dech w piersiach. Zawsze mnie przy takich widokach zadziwia, jak to natura sobie stworzyła takie miejsca. Z jednej strony takie nic- tylko piasek wokół, a z drugiej jakie piękno i siła ukazane są – uwiecznione przez Ciebie na zdjęciach- cudo.

Anna

Jakie cudne wydmy. Zjawiskowe. Dla tego widoku warto tu przyjechać. A i w samym miasteczku na pewno coś ciekawego zawsze się znajdzie.

Edyta

Pustynia w Maroko to jedno z naszych niespełnionych marzeń. Wasze klimatyczne zdjęcia I opowieści tylko podsyciły te pragnienia. Mam nadzieję, że wkrótce spełnimy nasze marzenia I odwiedzimy pustynię w Maroko.

Ania

Pustynia ma coś w sobie i na żywo i na zdjęciach. Luboe oglądać zdjęciach pustyni i są nie wiem czemu. Miałam okazję być w na pustyni w Dubaju i mini pustymi w Maroko. Zabawę mieliśmy rewelacyjną 🙂 są też minusy tej zabawy…cały aparat w piasku… tu już do śmiechu nie było…

Anna P.

Pustynia wygląda imponująco… 🙂

Anita

Wydmy są niesamowite. Na żywo na pewno taki widok zapiera dech 🙂

Magda

Przepiękne zdjęcia i głębia z nich płynącą. Jestem fanką Waszych podróży 😃

Elżbieta ( Instagram- podróżeelli )

Oglądam i jestem oczarowana tymi zdjęciami. Gdybyś wiedziała Irenko co się dzieje w moim sercu…ŚWIAT jest PIĘKNY. Kolory nieba i pustyni są obłędne. Pofalowane piaski pustyni przez wiatr wyglądają nieziemsko. Mogą być inspiracją dla niejednego malarza. Zdjęcia Wasze są jak żywe, ma się wrażenie jakby się tam było, że to tylko kwestia obrócenia się i już tam jesteśmy. Niesamowita wrażliwość na piękno!! Dziękuję za Wasz wysiłek w stworzeniu tego bloga.